Process of permanent training of the higher education professional in the Ecuadorian context

Authors

  • Kléver Hernán García Gallegos Universidad Nacional de Educación
  • Silvia Maribel Sarmiento Berrezueta Universidad Nacional de Educación
  • María Julia Rodríguez Universidad de Oriente, Santiago de Cuba

Keywords:

training evaluation, permanent training, occupational training, Ecuador.

Abstract

In the last years significant changes have happened for the sake of looking for the quality in the Ecuatorian system of higher education. To such effects some aspects related to the topic are analyzed, taking into account that mistakes still exist between the process of professors permanent training and the evaluation as agent of the occupational training. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Constitución Política Del Ecuador. Quito: Asamblea Nacional Constituyente; 2008.

2. Órgano del Gobierno de Ecuador. Ley Orgánica de Educación Superior [citado 20 Oct 2015]. Disponible en: http://aiesad.cederj.edu.br/observatorioaiesad/publicacoes/pais/ecuador/Ley%20Org%C3%A1nica%20Educaci%C3%B3n%20Superior%20Ecuador.pdf

3. República de Ecuador. Normativa del sistema de educación superior. Compilación. Quito: Consejo de Educación Superior; 2010.

4. Ramírez navarro MF. La evaluación formativa. En: Sánchez Ortiz A, Gómez Velázquez GJ, Ramírez Navarro MF, Amézquita Iregoye A. Evaluar contextos para entender el proceso del aprendizaje [citado 20 Oct 2015]. Disponible en: http://biblioteca.utec.edu.sv/siab/virtual/elibros_internet/55784.pdf

5. República de Ecuador. El Consejo de Evaluación, Acreditación y Aseguramiento de la Calidad de la Educación Superior. Quito: CEAACES; 2012.

6. Tünnermann Bernhein C. La universidad latinoamericana ante los retos del siglo XXI. México, DF: Universidad Autónoma de Yucatán; 2003.

7. Planas J, Rifá J. La educación permanente como política esencial para el desarrollo de la ciudadanía, la cohesión social y el empleo: propuestas comunitarias. Barcelona: Universidad Autónoma; 2000.

Published

2016-11-07

How to Cite

1.
García Gallegos KH, Sarmiento Berrezueta SM, Rodríguez MJ. Process of permanent training of the higher education professional in the Ecuadorian context. MEDISAN [Internet]. 2016 Nov. 7 [cited 2025 Jun. 4];20(11). Available from: https://medisan.sld.cu/index.php/san/article/view/1039

Issue

Section

Brief Communications