Values training in future Ecuatorian professors
Keywords:
value, values education, university context, Ecuador.Abstract
Values education constitutes an essential aspect in contemporary education, due to the necessity of training men able to transform, in a creative way, the environment where they live in and, at the same time, be an example of citizen and civic behaviour. Values training is dealt with in the University grounds. To such effects some criteria about values nature and their process in the Ecuatorian context are shown.
Downloads
References
2. República de Ecuador. Secretaría Nacional de Planificación y Desarrollo. Plan Nacional para el Buen Vivir 2013-2017. Quito: SENPLADES; 2013.
3. Rodríguez Ugido Z. Filosofía. Ciencia y valor. La Habana: Editorial Ciencias Sociales; 1990. p. 217.
4. Fabelo Corzo JR. Práctica, conocimiento y valoración: la naturaleza del reflejo valorativo en la realidad. La Habana: Editorial Ciencias Sociales; 1989.p.9-30.
5. Fabelo Corzo R.La crisis de valores: conocimientos, causas y estrategias de superación. En: La formación de valores en las nuevas generaciones: “Una campaña de espiritualidad y de conciencia. La Habana: Editorial Ciencias Sociales;1996.
6. Frondizi R. ¿Qué son los valores? México, DF: FCE;1995.p.10.
7. Mendoza Portales L. La formación de valores un proceso complejo. Resultados de investigación. La Habana: ISP “Enrique José Varona”;2000.p.13.
8. Martínez Llantada M. Axiología y educación. Curso de filosofía de la educación. La Habana: IPLAC;1998.
9. Báxter Pérez E. La Educación en valores. Papel de la escuela (curso No.24). La Habana: Pedagogía 99; 1999.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
All the articles can be downloaded or read for free. The journal does not charge any amount of money to the authors for the reception, edition or the publication of the articles, making the whole process completely free. Medisan has no embargo period and it is published under the license of Creative Commons, International Non Commercial Recognition 4.0, which authorizes the copy, reproduction and the total or partial distribution of the articles in any format or platform, with the conditions of citing the source of information and not to be used for profitable purposes.