Users and suppliers satisfaction in a stomatological prosthesis service

Authors

  • Mario Castañeda Deroncelé Servicio de Estomatología, Policlínico Universitario "Julián Grimau García", Santiago de Cuba
  • Gina Pelegrino Duharte Servicio de Estomatología, Policlínico Universitario "Julián Grimau García", Santiago de Cuba
  • Leyco Rebeca Ley López Clínica Estomatológica Provincial Docente “Mártires del Moncada”, Santiago de Cuba
  • Ruth Ramón Jiménez Servicio de Estomatología, Policlínico Universitario "Julián Grimau García", Santiago de Cuba

Keywords:

evaluation, users' satisfaction, suppliers' satisfaction, stomatological prosthesis, primary health care.

Abstract

A descriptive and cross-sectional study that included 2 specialists in prosthesis and 2 graduates in stomatological care, belonging to the Prosthesis Clinical Department of the Stomatological Service in “Julián Grimau García” Teaching Polyclinic was carried out in Santiago de Cuba, as well as of 321 patients with care concluded in this Service, to evaluate the satisfaction of suppliers and users during the 2015 related to the care offered  and received, respectively, for  which criteria, indicators and standards were established. Either professionals or users were satisfied, both with 5 of the evaluated criteria as appropriate, since overcame the established standard (100 and 90%, in that order).  

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Torres Gonzáles GC, Roberto Antonio León Manco RA. Nivel de satisfacción de los pacientes atendidos en el Servicio de Ortodoncia de una clínica dental docente peruana. Rev Estomatol Herediana. 2015 [citado 5 Dic 2015];25(2). Disponible en: http://www.upch.edu.pe/vrinve/dugic/revistas/index.php/REH/article/view/2458

2. Miranda Ortiz JC, Guzmán León R, Morales García MH. Medición del nivel de satisfacción de la atención estomatológica en las clínicas odontológicas periféricas de la UJAT. Horizonte Sanitario. 2014 [citado 5 Dic 2015];13(2). Disponible en: http://revistas.ujat.mx/index.php/horizonte/article/view/52/825

3. Ramos Domínguez BN. Control de la calidad de la atención de salud. 2ed. La Habana: Editorial Ciencias médicas; 2011.

4. Urbina Laza O. Metodología para la evaluación de las competencias laborales en salud. Rev Cubana Salud Pública. 2010 [citado 5 Jun 2016];36(2). Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-34662010000200011

5. Uribe SE, Ide Olivero J, Castr Caro V. Factores que explican la satisfacción laboral de odontólogos en Chile. Rev Clin Periodoncia Implantol Rehabil Oral. 2014 [citado 5 Jun 2016];7(3). Disponible en: http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0719-01072014000300003

6. Márquez Filiu M, Terazón Miclin O, Duany Steven G, Bonne Camerón RA, Salvador Álvarez M. Calidad de la operatoria dental en la Estomatología General Integral. MEDISAN. 2002 [citado 5 Jun 2016];6(2). Disponible en: http://bvs.sld.cu/revistas/san/vol16_2_02/san06202.pdf

7. Arocha Bandera MM, Márquez Filiu M, Estrada Pereira GA, Arocha Arzuaga A. Evaluación de la satisfacción de los usuarios y prestadores de servicios en la Clínica Estomatológica “Fe Dora Beris”. MEDISAN. 2015 [citado 5 Jun 2016];19(10) Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1029-30192015001000005

8. Revilla Arias H, González Mustelier D. Satisfacción de los usuarios y prestadores de un servicio de rehabilitación integral. MEDISAN. 2014 [citado 9 Sept 2015];18(6). Disponible en: http://bvs.sld.cu/revistas/san/vol18_6_14/san05614.htm

Published

2017-10-12

How to Cite

1.
Castañeda Deroncelé M, Pelegrino Duharte G, Ley López LR, Ramón Jiménez R. Users and suppliers satisfaction in a stomatological prosthesis service. MEDISAN [Internet]. 2017 Oct. 12 [cited 2025 Jun. 4];21(10). Available from: https://medisan.sld.cu/index.php/san/article/view/1620

Issue

Section

Original Articles