Use of the available databases for learning the English language associated to medical sciences
Keywords:
English language, health professional, student, autonomous learning, databases, seminars.Abstract
The teaching-learning improvement process of the English language, has been object of several scientific investigations and it has been present in the Ministry of Public Health policies, due to the importance of the language learning skills for the health professionals, either for their permanent scientific upgrading or as for its insertion in collaboration programs in English-speaking countries. In this work, one more way to contribute to the autonomous learning through the use of the available databases in the Health Virtual Library is proposed, where the students can obtain updating information for the development of the seminars in this subject.
Downloads
References
2. Ramírez Lozada H, Rodríguez Mestre A, Más Sánchez PR. La epistemología del proceso de desarrollo de la competencia comunicativa profesional médica en inglés. UNIANDES EPISTEME. Rev Cien Tecnol Innov. 2016 [citado 21/09/2018];3(1). Disponible en: http://45.238.216.13/ojs/index.php/EPISTEME/article/view/174/115
3. Niño Puello M. El inglés y su importancia en la investigación científica: algunas reflexiones. Rev Colombiana Cienc Anim. 2013 [citado 21/09/2018]; 5(1): 243-54. Disponible en:
https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4694403
4. Chávez Zambano M, Saltos Vivas MA, Saltos Dueñas C. La importancia del aprendizaje y conocimiento del idioma inglés en la enseñanza superior. Dom Cien. 2017[citado 21/09/2018]; 3:759-71. Disponible en: http://dominiodelasciencias.com/ojs/index.php/es/article/view/707
5. Cronología de los mapas curriculares en la carrera de Medicina. Educ Med Sup. 2015 [citado 21/09/2018]; 29(1):93-107. Disponible en: http://www.medigraphic.com/pdfs/educacion/cem-2015/cem151j.pdf
6. Avalos Araujo RA. Enfoque comunicativo en el rendimiento académico en inglés y habilidades del aprendizaje de la Universidad San Martin de Porres, 2017 [citado 21/09/2018]. Disponible en:
http://repositorio.ucv.edu.pe/handle/UCV/5184
7. Ordaz Hernández E, Ordaz Hernández M, Rodríguez Perera EZ, Trujillo Saínz Z, Téllez Tielves N. Las estrategias curriculares en la carrera de Estomatología desde la perspectiva de los estudiantes. Rev Ciencias Médicas Pinar del Río. 2016 [citado 21/09/2018];20(1). Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1561-31942016000100018&lng=es.
8. Bosque Cruz M. El proceso de enseñanza-aprendizaje del inglés con fines médicos en la Universidad de Ciencias Médicas de Pinar del Río [Tesis doctoral]. La Habana: Editorial Universitaria; 2016 [citado 21/09/2018]. Disponible en: beduniv.reduniv.edu.cu/fetch.php?data=1492&type=pdf&id=1493&db=1
9. Serret Barrios IC, Navarro Rodríguez MC, Rosales Moreno JE, Silega Larduet M. Material didáctico para el desarrollo del seminario en Inglés con Fines Específicos en Ciencias Médicas. MEDISAN. 2012 [citado 21/09/2018];16(2). Disponible en: http://bvs.sld.cu/revistas/san/vol_16_2_12/san19212.htm
10. Cañedo Andalia R, Urra González P, Díaz Otto M, Kourí Cardellá G, Nodarse Rodríguez M, Celorrio Zaragoza I, et al . Infomed, sus recursos y el Web 2.0. ACIMED. 2011 [citado 21/09/2018];22(1):32-46. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1024-94352011000100004
Published
How to Cite
Issue
Section
License
All the articles can be downloaded or read for free. The journal does not charge any amount of money to the authors for the reception, edition or the publication of the articles, making the whole process completely free. Medisan has no embargo period and it is published under the license of Creative Commons, International Non Commercial Recognition 4.0, which authorizes the copy, reproduction and the total or partial distribution of the articles in any format or platform, with the conditions of citing the source of information and not to be used for profitable purposes.