Educational Multimedia for the learning of Physical Education subject in medical sciences

Authors

Keywords:

educational multimedia, physical education, higher education, technology of information, undergraduate training, software.

Abstract

It was decided to elaborate an educational and didactics multimedia for the learning and correct self-preparation in the  Physical Education subject, as solution to the inadequacies detected in the students of first and second years of the medicine career.  It was designed with the Mediator 9.0 tool and it was structured in modules that link texts and images, which motivates the learning and speeds up the study of the subject contents. Finally they managed to get an educational multimedia that integrates the contents of the subject in a single didactic material, very easy to use in the individual work, which improves the interest and motivation of the students, at the same time that it standardizes and interrelates established matters in the schedule with other subjects characteristic of the medicine. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Granda Asencio L, Espinoza Freire E, Mayon Espinoza S. Las TICs como herramientas didácticas del proceso de enseñanza-aprendizaje. Conrado. 2019 [citado 01/10/2019];15(66):104-10. Disponible en : http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1990-86442019000100104&lng=es&nrm=iso&tlng=es

2. Torres Cancino I, Castro Gutiérrez E. La enseñanza aprendizaje utilizando las TIC: ¿estamos preparados para ello en nuestra Universidad? Rev Med Electrón. 2018 [citado 08/10/2019]];40(3). Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1684-18242018000300031

3. Islas Torres C. La implicación de las TIC en la educación: Alcances, Limitaciones y Prospectiva. Rev Iberoam Investig Desarro Educ. 2017 [citado 12/10/2019];8(15):861-76. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2007-74672017000200861

4. Plaza de la Hoz J. Ventajas y desventajas del uso adolescente de las TIC: visión de los estudiantes. Rev Complutense Educ. 2018 [citado 12/10/2019];29(2):491-508. Disponible en: https://revistas.ucm.es/index.php/RCED/article/view/53428

5. Cuba. Ministerio de Educación Superior. Planes de estudio. Portal del Ministerio de Educación Superior de la República de Cuba [citado 29/09/2019]. Disponible en: https://www.mes.gob.cu/es/planes-de-estudio

6. Pérez Veitía JL, Arteaga González S. Contribución de la Educación Física a la educación para la paz en estudiantes de Medicina. Rev Edumecentro. 2014 [citado 12/02/2019];6(2):Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2077-28742014000200009

7. Otero Rodríguez I, Liy Isada MV, Velázquez García L. El trabajo independiente en las ciencias básicas biomédicas en la Facultad de Medicina de Benguela. Rev Ciencias Médicas Pinar del Río. 2019 [citado 08/10/2019];23(2):Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1561-31942019000200341

8. Pérez Martinot M. Uso actual de las tecnologías de información y comunicación en la educación médica. Rev Med Hered. 2017 [citado 09/09/2019]; 28:258-65. Disponible en: http://www.scielo.org.pe/pdf/rmh/v28n4/a08v28n4.pdf

9. Trujillo Saínz ZC, Travieso Pérez M, Paz Paula C, Henriquez Trujillo D. La motivación del aprendizaje en la carrera de Estomatología. Orientaciones estratégicas. Rev Ciencias Médicas Pinar del Río. 2018 [citado 11/10/2019];22(2):325-32. Disponible en: http://www.revcmpinar.sld.cu/index.php/publicaciones/article/view/3328/html

Published

2020-03-21

How to Cite

1.
Guzmán Ortega. R, Cabrera Junco PM, Méndez Matos. D, Cabrera Guzmán JM, Chávez Melián RA. Educational Multimedia for the learning of Physical Education subject in medical sciences. MEDISAN [Internet]. 2020 Mar. 21 [cited 2025 Jun. 3];24(2):342-50. Available from: https://medisan.sld.cu/index.php/san/article/view/2882