The dialogue between generations as an axiological training in medical sciences students
Keywords:
moral values, medical responsibility, formative intergenerational dialogue.Abstract
The importance of the interchange between generations is exalted as a pedagogical way to achieve the value formation in the medical sciences students, as well as the impact of the humanistic contribution of the medical sciences personalities for young doctors in Santiago de Cuba, besides, the potentialities given by the FEU projects, as theoretical and practical model to support its implementation in the university community and in the society in general, are defined.
Downloads
References
2. Carreño de Celis R, Salgado González L, Fernández Oliva B. Medio siglo de educación médica superior revolucionaria (1959-2009). Educ Med Super. 2010 [citado 5 Dic 2015]; 24(3):418-29. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-21412010000300012&lng=es
3. Vital Alfaro E, Vital Riquenes E. Algunos antecedentes de la docencia médica en Santiago de Cuba y las primeras manifestaciones de internacionalismo [citado 5 Dic 2015]. Disponible en: http://www.uvs.sld.cu/algunos-antecedentes-de-la-docencia-medica-en-santiago-de-cuba-y-las-primeras-manifestaciones-de-int
4. Roca Goderich JR. Instauración de la docencia médica en Santiago de Cuba. MEDISAN. 2002 [citado 17 Dic 2015];6(4). Disponible en: http://bvs.sld.cu/revistas/san/vol6_4_02/san13402.htm
5. Columbié Reyes JL, Columbié Ortiz FJ, Broock Romero Y. El valor responsabilidad como unidad de análisis del proceso formativo integral en estudiantes de ciencias médicas. MEDISAN. 2016 [citado 10 Feb 2016];20(2). Disponible en: http://www.medisan.sld.cu/index.php/san/article/view/688/html_234
6. Mendoza Portales L. Cultura y valores hoy. Aproximación a un desafío. La Habana: Editorial Pueblo y Educación; 2010.
7. Alberto del Salto Bello MW. Educación en valores: propuesta de una estrategia. MEDISAN. 2015 [citado 8 Feb 2017];19(11). Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1029-30192015001100016
8. Brizuela Tornés GB, González Brizuela CM, González Brizuela Y. ¿Cómo contribuir desde el pase de visita a la formación integral del estudiante de medicina? MEDISAN. 2016 [citado 8 Feb 2017];20(1). Disponible en: http://www.medisan.sld.cu/index.php/san/article/view/489
9. Cuba. Ministerio de Salud Pública. Plan de Estudios Perfeccionado. Carrera de Medicina. Resolución Ministerial 23/13. La Habana: MINSAP; 2013.
10. Ramírez Estévez JA, Suárez Pérez AM, Suárez Pérez O. Artes plásticas y desarrollo cultural. Reflexiones. Cuad Educ Deso. 2013 [citado 3 Dic 2015]. Disponible en: http://atlante.eumed.net/artes-plasticas-y-desarrollo-cultural-reflexiones/
Published
How to Cite
Issue
Section
License
All the articles can be downloaded or read for free. The journal does not charge any amount of money to the authors for the reception, edition or the publication of the articles, making the whole process completely free. Medisan has no embargo period and it is published under the license of Creative Commons, International Non Commercial Recognition 4.0, which authorizes the copy, reproduction and the total or partial distribution of the articles in any format or platform, with the conditions of citing the source of information and not to be used for profitable purposes.